מעמד מרומם: כנס תחילת זמן אלול וחלוקת מלגות ביבנאל

אבי יעקב No Comments on מעמד מרומם: כנס תחילת זמן אלול וחלוקת מלגות ביבנאל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת סיומם של ימי בין הזמנים התקיים במושבה יבניאל כינוס חיזוק לפתיחת זמן אלול וסיום ישיבת בין הזמנים, במתחם ציונו הקדוש של אבי הקהילה ומייסדה המוהרא"ש זצ"ל ביוזמתו של חבר מועצת העיר הרב אבי בן חמו המשנה לראש המועצה ויו"ר ש"ס בעיר.

את הכינוס המיוחד פתח גאב"ד יבנאל הגאון הרב משה קורץ בדברי ברכה לכבודם של עשרות בחורי הישיבות שעמלו בימי בין הזמנים במסגרת המיוחדת שהתקיימה במושבה, וחיזק את הבחורים להתמיד בלימודם ולצבור כמה שיותר מסכתות בש"ס.

באירוע השתתפו רבני המקום ונשאו דברים, תוך שהם מודים לרב אבי בן חמו על היוזמה הברוכה, להגדיל תורה ולהאדירה. ועמדו על דברי פרשת השבוע "ועשית ככל אשר יורוך". וכן על סדר דרך הלימוד של מוהרא"ש שביקש מתלמידיו העובדים אפילו רק לגרוס את הלימודים ואז ממילא מסיימים הרבה פעמים כל דבר והכל מובן להם טוב יותר לאחר מכן.

במרכז הערב, הוזמן ידיד המושבה יבניאל ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי לשאת דברים. הרב מלכיאלי עמד בדבריו על גדלותו של מוהרא"ש זצ"ל שהקים קהילה לתפארת שגם לאחר פטירתו ממשיכה לגדול ולהתעצם והפכה לפנינה חשובה ומכובדת בקרב הקהילות בישראל.

עוד ציין הרב מלכיאלי את הקשר הקרוב והנדיר של מוהרא"ש עם מרן רבינו 'בעל היביע אומר' זיע"א שחיבבו בלב ונפש עשרות בשנים.

במהלך דבריו שיתף הרב מלכיאלי את הנוכחים בהתרגשות הרבה בכל פעם שהוא מגיע למושבה – "מרגישים כאן את יראת ה', את העמל הגדול שזרע המוהרא"ש"

לסיום הודה הרב מלכיאלי לרב בן חמו על פעילותו הענפה למען הציבור לאורך השנה כולה וביותר בימי בין הזמנים.

המשנה לראש המועצה הרב בן חמו סיכם את הערב בדבריו "ברוך השם זכינו השנה לעמוד באתגרים הרבים למען התושבים כולם, אך בני התורה מעל שמחתנו, זכותו של המוהרא"ש וודאי מלווה אותנו כאנשי ציבור וב"ה אנו מרגישים זאת בחוש".

הרב בן חמו הודה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שר הפנים על עזרתו הרבה במימון הפרוייקטים למען בני התורה וסיועו לעיר. והודה לראשי עמותת "ישמח צדיק" שאותה הקים המוהרא"ש, על הפקת האירוע למען בני התורה ולארגון "בשמחה תצאנה" שפעל למען האירועים לתושבי יבנאל במהלך הקיץ.

לאחר מכן נערך טקס חלוקת מלגות לתלמידי ישיבת בין הזמנים ביבנאל, שעמלו במהלך כל ימי בין הזמנים בלימודם בכל שעות היממה.

הכינוס המרומם נחתם בשירה וריקודים בקומזיץ שנמשך אל תוך הלילה, בהשתתפותו של הזמר פיני איינהורן. כשאחריו חזרו תלמידי הישיבות עם כוחות חדשים לקראת זמן 'אלול' הבעל"ט, תוך שהם חשים את תחושת ההתעלות וצידה לדרך בדרכם לישיבות הקדושות.



0 תגובות